Friday, May 18, 2012

Bree Tanners andra liv: En ljudet av ditt hjärta roman - recension

Bree Tanners andra liv: en ljudet av ditt hjärta roman


Författare: Stephenie Meyer
Huvudperson: Bree Tanner
Handlar om: Bree Tanner är en nyfödd vampyr. Hon bor i ett "dårhus" fullt med andra nyfödda, som alla tänker på blod, mest hela tiden. Men en natt när hon är ute och jagar träffar hon Diego, en annan av vampyrerna. Han är annorlunda på något sätt, och de börjar tillsammans undersöka vad det egentligen är som händer, och vad Riley döljer för dem. Men hela tiden närmar sig ett tragiskt slut...
Vad jag tyckte: Jag gillade boken. Den innehöll kärlek och var väldigt känslosam och dramatisk. Men det var inte just någon spänning i den, och jag hade höga förväntningar, så den var inte så bra som jag hade hoppats p.g.a att den ändå på ett eller annat sätt var en del av Twilight. Men bra var den ändå, och jag rekomenderar den.
Betyg från 1-10: 7, den var bra, men ganska...tråkig. Men den var ändå bra skriven och på sätt och vis intressant, och jag gillade särskilt slutet. 




Filmen: Det finns ingen vad jag vet, men hon är ju med i "Ljudet av ditt hjärta", men det är bara en liten del, och där har hon en jätte liten roll.


Bilden är på Bree från "Ljudet av ditt hjärta".


No comments:

Post a Comment