Saturday, June 2, 2012

Night world - recension

Night world

Det här är en bok-serie som är väldigt svår att recensera, så det blir en lite annorlunda recension än jag brukar göra.

Författare: L. J. Smith
Nattens värld (Night world): "Är ingen bestämd plats. Den finns överrallt runt omkring oss. Nattens varelser är vackra, dödligt farliga och oemotståndliga för männinskor. Din bästa vän kan vara en av dem, eller den du älskar. 
De lagar som styr Nattens värld är entydiga: Ingen människa får någonsin veta att Nattens värld existerar. Och de som tillhör Nattens värld får aldrig bli kära i en människa. De som bryter mot lagarna får räkna med fasansfulla konsekvenser.
Den här berättelsen handlar om vad som händer om reglerna inte respekteras" är något som står i början av varje bok, och det beskriver bra vad den handlar om och vad Nattens värld är.
Jag tyckte: Jag gillar den här serien. Mycket. Den innehåller "sagoväsen" som vampyrer, häxor och varulvar bl.a. Och dessutom är det en serie kärlekshistorier med spänning, dramatik och såklart romantik. Så, ja. De är perfekta för mig. 
Betyg 1-10: 9. Superbra, jag var fast från pärm till pärm, och det är min enda motivering.








Det här borde inte vara alla böcker, för på nätet hittade jag en lista med runt 10 böcker som var Night world. Men jag kan inte hitta dem fast jag har sökt. Jag fortsätter leta, men om någon av er vet nåt om dem som kan vara till nytta så säg gärna. 

No comments:

Post a Comment