Thursday, August 2, 2012

Niceville - recension

Niceville

Författare: Kathryn Stockett
Huvudpersoner: Aibileen, Minny, Skeeter
Handlar om: Skeeter Phelan har varit på college några år, och närhon kommer hem har hon på något sätt förändrats. Hon har aldrig tidigare tänkt på hur det kan vara för de svarta hemhjälparna att jobba hos  de vita damerna, eller om hur det kan vara att alla vita ser ner på dem. Hon kommer på en helt vansinnig idé, och ber Aibileen och Minny om hjälp att förverkliga den, trots alla riskerna som det här innebär.
Vad jag tyckte: Jättejättejättejättejätte bra bok! Den är jätte intressant, rolig, romantisk och nästan lite spännande. Den utspelar sig alltså i 1960-talets Amerika i Jackson i Mississippi. Karaktärerna är jätte bra, och historien fantastisk! Rekomenderas!
Betyg 1-10: 10, bra läsning, och det går inte att lägga boken ifrån sig när man en gång börjat.




Filmen: Finns och jag ska se den så fort jag bara någinsin kan, jag hittar bara inte den någonstans just nu, men den ska ses, den heter "The help" som också boken heter på engelska.





1 comment:

  1. Tack för din åsikt, på min blogg!♥ Jag har faktist funderat på att läsa Jane Eyer, men den sparar jag nog till senare:)

    ReplyDelete