Wednesday, September 19, 2012

Systrar i jeans - recension

Systrar i jeans

Författare: Ann Brashares
Huvudpersoner: Lena, Carmen, Tibby och Bridget
Handlar om: Lena, Carmen, Tibby och Bridget har varit bästa vänner i hela sina liv, ända sedan de föddes. Varje dag, varje år har de varit tillsammans. Så då är det väl perfekt att de hittade ett par magiska jeans just lagom till att de skulle vara ifrån varandra första sommaren i hela sina liv. Jeansen är magiska på många sätt, till exempel så passar de lika bra alla fyra flickor fast de har olika form och storlek, och de märker bara fler och fler egenkaper hos jeansen. Och såhär börjar deras första sommar utan varandra.
Vad jag tyckte: Jag fullkomligt älskade serien! Den var komisk, lite sorglig, romantisk, lite spännande och djup och intressant. Kort sagt: Perfekt! Alla som kan, läs den här serien nu!
Betyg 1-10: En ganska självklar 10. Behöver jag säga mer?



Filmer: Det finns filmer. Jag tror bara två, men att de innefattar alla fyra böcker, men jag vet inte säkert något. Men de ska hur som helst ses!

No comments:

Post a Comment